Sistem Tetkiki Yapılması

Mevcut Durum Analizi (Sistem Tetkiki) ve Raporlama

  • Mevcut durum analizi çalışması ne durumda olduğunuzu, geliştirmeye ihtiyaç duyan yanlarınızı tespit etmeye ve böylelikle işletmenizin “iyileştirme öncelikli” konularını belirlemeye yönelik çalışmadır.
  • Sistem tetkiki ve raporlama çalışması, işletmenin tüm süreçlerini kapsayabileceği gibi kısmi de olabilmektedir.
  • Sistem tetkikinde süreçler tetkik edilerek, süreçlerin mevcut durumu uluslararası standartlar, başarısı kanıtlanmış uygulamalar ve deneyimlerden elde edilen birikimlerle karşılaştırılıp eksik ve / veya geliştirilmesi gereken noktalar tespit edilir.
  • Tetkik, hem tetkik edilen süreçlerin kurumsal işleyiş için gerekli olan altyapısının yeterliliğinin gözden geçirilmesini hem de var olan işleyişin üretkenlik ve verimlilik açısından değerlendirilmesini kapsar. Yapılan inceleme neticesinde yazılan rapor, kurumsal performansın arttırılması için yapılacak olan çalışmalara ışık tutar, şirket yönetimine vereceği kararlar konusunda önemli bir kaynak ve dayanak oluşturur. Tetkik raporunda yalnız tespitler değil, incelenen konuyla ilgili görüşler ve değerlendirmeler de yer alır. Rapor, bulguları, bunların varsa kanıtlarını, eksiklerin önem ve önceliğini belirtir. Raporda, üzerinde çalışılması gereken konular ve bu konularının ele alınmasına yönelik bir de takvim sunulur.
  • Yapılan bu çalışma, büyüme ve gelişme fırsatlarının belirlenmesine, işletmenin vizyon, amaç ve stratejilerinin belirginleştirilmesine katkıda bulunur.

Çalışmanın akışı aşağıdaki gibidir:

  • Tetkikin kapsamı (kısmi veya şirketin geneli) belirlenir (süreçler, dokümanlar, bölümler, …)
  • DEĞİŞİM AKADEMİ, tetkiki yapacak uzman kadrosunu belirler
  • Tetkik kapsamına giren süreçler, dokümanlar, ürünler ile tetkik edilecek şirket, sektör ve yasal mevzuatlar hakkında bilgi toplanır
  • Tetkik edilecek süreçlere, dokümanlara, ürünlere yönelik yapılacak incelemenin detayları üzerinde çalışılır
  • Tetkikte dikkate alınacak ve kılavuz olarak kullanılacak olan referans standartlar ve iyi uygulama örnekleri temin edilir
  • Referans standartlar ve iyi uygulama örnekleri kullanılarak tetkikte yapılacak incelemeyi yönlendirecek detayları, soruları içeren “tetkik kılavuzu ve soru listesi” hazırlanır
  • Tetkik gerçekleştirilir
  • Tetkik ekibi bulgularını kendi aralarında görüşüp değerlendirir
  • Uzmanlar tetkik ettikleri alanlara yönelik raporlarını yazar
  • Yazılan raporlar birleştirilir ve rapor nihai hale getirilip şirkete sunulur
  • Yazılan rapor yapılan bir toplantı ile şirket yönetimine sunulur

Sizi arayalım ister misiniz?

    Geri Arayalım