Danışmanlık Hizmetlerimiz

Aldığımız ölçülebilir iyi sonuçlar ve şirketlerde büyümeyi, gelişmeyi sağlamış olmakla gurur duyuyoruz. İşletmenin kayıplarını, kayıpların kaynaklarını, üretkenlik ve verimlilik artışına yönelik yapılması gerekenleri biliyoruz.

İşletmelerin kendi gerçeklerini dikkate alarak yürütmekte olduğumuz çalışmalarımızla fark yaratmaya, kuruluşlarda değişimi ve gelişimi en kısa sürede başlatmaya, yönetim ve üretim sistemini güçlendirmeye, ölçülebilir sonuçlar elde etmeye, işletmelerin üretkenlik ve verimliliklerini arttırmaya ve sağlıklı bir şekilde büyümelerine destek vermeye çalışıyoruz.

Mevcut Durum Analizi (Sistem Tetkiki) ve Raporlama

  • Mevcut durum analizi çalışması ne durumda olduğunuzu, geliştirmeye ihtiyaç duyan yanlarınızı tespit etmeye ve böylelikle işletmenizin “iyileştirme öncelikli” konularını belirlemeye yönelik çalışmadır.
  • Sistem tetkiki ve raporlama çalışması, işletmenin tüm süreçlerini kapsayabileceği gibi kısmi de olabilmektedir.
  • Sistem tetkikinde süreçler tetkik edilerek, süreçlerin mevcut durumu uluslararası standartlar, başarısı kanıtlanmış uygulamalar ve deneyimlerden elde edilen birikimlerle karşılaştırılıp eksik ve / veya geliştirilmesi gereken noktalar tespit edilir.
  • Tetkik, hem tetkik edilen süreçlerin kurumsal işleyiş için gerekli olan altyapısının yeterliliğinin gözden geçirilmesini hem de var olan işleyişin üretkenlik ve verimlilik açısından değerlendirilmesini kapsar. Yapılan inceleme neticesinde yazılan rapor, kurumsal performansın arttırılması için yapılacak olan çalışmalara ışık tutar, şirket yönetimine vereceği kararlar konusunda önemli bir kaynak ve dayanak oluşturur. Tetkik raporunda yalnız tespitler değil, incelenen konuyla ilgili görüşler ve değerlendirmeler de yer alır. Rapor, bulguları, bunların varsa kanıtlarını, eksiklerin önem ve önceliğini belirtir. Raporda, üzerinde çalışılması gereken konular ve bu konularının ele alınmasına yönelik bir de takvim sunulur.
  • Yapılan bu çalışma, büyüme ve gelişme fırsatlarının belirlenmesine, işletmenin vizyon, amaç ve stratejilerinin belirginleştirilmesine katkıda bulunur.

Yönetim Sistemini Kurma Ve Kurumsallaşma (Yönetim Mühendisliği)

  • Şirketin, kendi prensip ve standartlarıyla yönetilir hale gelmesini sağlamak ve performans arttırma çalışmalarına süreklilik kazandırmak şirketler için büyük önem taşır. İşleyişi kurumsal hale getirmek işletmenin işleyişini kişiye bağlı olmaktan çıkartır standartlara bağlı bir hale getirir.  Yönetim sisteminin kurulmasına yönelik çalışmalar, yönetim sorumluluğunu yönetim kademelerine yayma amacına da hizmet eder.
  • Sistem kurma çalışmaları, bir standardın veya başarısı kanıtlanmış olan uygulamanın gereği olan sistem altyapısının kurulması ve işler hale getirilmesi faaliyetlerini kapsar. Kurulacak olan yönetim sisteminin ve dolayısıyla bu konuda yapılacak olan çalışmanın kapsamı yönetim sistemini oluşturan alt başlıklardan biri (kalite yönetim sistemi, TPM, stratejik yönetim gibi) veya birkaçı (kalite-çevre-İSG entegre yönetim sistemi gibi) üzerinde çalışıp sistem kurmak şeklinde olabileceği gibi şirketi tümüyle kapsayan bütünsel bir yönetim sistemi kurulması şeklinde de olabilmektedir. Yapılan bu kapsamlı çalışma mevcut yönetim sisteminin ele alınıp güncellenmesi şeklinde olabileceği gibi tekrar tasarlanması (re-engineering) şeklinde de olabilmektedir.

Performansı Arttırma Danışmanlığı

Performans ölçme, izleme ve arttırma çalışmaları şirketlerde rutin olarak yürütülen faaliyetler arasına sokulmalıdır. Performansı Arttırma çalışması tüm işletmelerde yürütülebilen, kuruluşun veya Değişim Akademi’nin dile getirdiği somut sonuçlara yönelik yapılan bir çalışmadır. Bu kapsamdaki projelerde amaç, ölçülebilir sonuçlar elde etmek ve bu çalışmalara süreklilik kazandırmaktır. Ölçülebilir sonuçlar arasında şunlar yer alabilir:

  1. Verimliliğin arttırılması için girdi ve kaynaklardan tasarruf yapılıp giderlerin azaltılması
  2. Mevcut kaynaklarla daha fazla üretim yapılabilmesinin sağlanması
  3. Büyüme hedefleri belirleyip sağlıklı bir şekilde büyümenin sağlanması

Süreç Yönetimi Destek Hizmetleri

Amaç, performansı sayısal değerlerle ölçülemeyen ve performansını ölçebilmenin de zor olduğu destek birimlerinin personel maliyetini düşürmektir. Bu birimlerin çalışanlarının yetkinlikleri arttıkça, özellikle KOBİ’lerde, olanakları daha fazla olan şirketlere geçme iştahı artar ve belli bir süre sonra şirketten kopar. Bu, yeni bir kişinin alınıp şirkete adapte edilmesi sürecinde ortaya çıkan kayıpların kabullenilmesine neden olur.

Hizmet, Kalite – Çevre – İSG Yönetim Sistemleri ve İnsan Kaynakları Yönetimi süreçlerine dışarıdan destek verilmesini ve bu konuda sorumluluk üstlenilmesini kapsar.

Değişim Akademi bünyesinde yer alan uzmanlar şirketinizin destek ve yönetim süreçlerinizin sorumluluğunu alır ve şirketinizin bir personeli gibi görev yaparak söz konusu süreçlerin sağlıklı bir şekilde işletilmesini ve geliştirilmesini sağlar.

Personel ihtiyacını karşılama desteği

Aradığı nitelikli işgücünü bulmakta zorluk çeken, işgücü devir oranı yüksek olan, işgücü temin süreci uzun ve maliyetli olan şirketlerin, değişim akademi’nin her işletme için geçerli olan asgari eğitimlerini almış kişileri işe almaları, yeni personelden daha kısa sürede fayda sağlayabilmelerine olanak sağlayacaktır.

 

 

Sizi arayalım ister misiniz?

    Geri Arayalım