Danışmanlık Hizmetlerimiz

Kurumunuzun özel şartlarını ve gerçeklerini dikkate alarak, süreçleri kurumunuza özel tasarlıyoruz.

R

İYİ SONUÇLAR

Aldığımız ölçülebilir iyi sonuçlar ve şirketlerde büyümeyi, gelişmeyi sağlamış olmakla gurur duyuyoruz.
&

KURUMSAL GELİŞİM

Kurumlarda gelişim sağlamanın ülkemize hizmet etmek olduğuna inanarak, bu coşku ve heyecanla çalışıyoruz.

ÜRETKENLİK

İşletmenin kayıplarını, kayıpların kaynaklarını, üretkenlik ve verimlilik artışına yönelik yapılması gerekenleri biliyoruz.

Çalışmalarımızla fark yaratmaya, kuruluşlarda değişimi ve gelişimi en kısa sürede başlatmaya, yönetim ve üretim sistemini güçlendirmeye, ölçülebilir sonuçlar elde etmeye, işletmelerin üretkenlik ve verimliliklerini arttırmaya ve sağlıklı bir şekilde büyümelerine destek vermeye çalışıyoruz.

Sistem Tetkiki Yapılması ve Rapor Yazılması

Sistem tetkiki ve raporlama çalışması, işletmenin tüm süreçlerini kapsayabileceği gibi kısmi de olabilmektedir.

Sistem tetkikinde süreçler tetkik edilerek, süreçlerin mevcut durumu uluslararası standartlar, başarısı kanıtlanmış uygulamalar ve deneyimlerden elde edilen birikimlerle karşılaştırılıp eksik ve / veya geliştirilmesi gereken noktalar tespit edilir.

Tetkik, hem tetkik edilen süreçlerin kurumsal işleyiş için gerekli olan altyapısının yeterliliğinin gözden geçirilmesini hem de var olan işleyişin üretkenlik ve verimlilik açısından değerlendirilmesini kapsar. Yapılan inceleme neticesinde yazılan rapor, kurumsal performansın arttırılması için yapılacak olan çalışmalara ışık tutar, şirket yönetimine vereceği kararlar konusunda önemli bir kaynak ve dayanak oluşturur. Tetkik raporunda yalnız tespitler değil, incelenen konuyla ilgili görüşler ve değerlendirmeler de yer alır. Rapor, bulguları, bunların varsa kanıtlarını, eksiklerin önem ve önceliğini belirtir. Raporda, üzerinde çalışılması gereken konular ve bu konularının ele alınmasına yönelik bir de takvim sunulur.

Yönetim sistemini kurma (yönetim mühendisliği) ve kurumsallaşma

  • Yönetim ve üretim yapısı tasarlanır
  • Üretim, yönetim ve destek süreçleri belirlenir, tasarlanır, standartları yazılır
  • Organizasyon şeması çizilir, görev tanımları yazılır, performans izleme ve raporlama sistemi kurulup işler hale getirilir.
  • Şirketin, kendi prensip ve standartlarıyla yönetilir hale gelmesi sağlanır.
  • Yönetim ve üretim sistemi tasarlanırken uluslararası yönetim sistemi standartlarıyla (IS0 9001, IATF 16949, AS9100, ISO 14001, …) beraber performans arttırmaya yönelik iyi uygulamalar da (TPM, SMED, 5S, Kaizen, …) dikkate alınır
  • Aile şirketlerinde aile anayasası yazılır

Kayıpları Giderme ve Maliyet Düşürme

Bu çalışma, işletmede kayıpları giderme ve maliyeti düşürme çalışmalarının yanında bu faaliyetlere süreklilik kazandırılması ve tüm çalışanların kayıp giderme faaliyetlerine katılmasının sağlanmasına yöneliktir.

Çalışmanın detayları aşağıda belirtildiği gibidir:

  • İyileştirilecek süreçlerin belirlenmesi
  • İyileştirilecek süreçlerin temel performans göstergelerinin belirlenmesi
  • Mevcut performans seviyesinin incelenmesi ve raporlanması
  • Performans hedeflerinin belirlenmesi
  • Performansın iyileştirilmesi için yapılması gerekenlerle ilgili iş planı yapılması
  • Beyaz ve mavi yaka personele, amaca yönelik eğitimlerin verilmesi
  • Kayıpları giderme uygulamaları yapılması

Maliyet düşürme çalışmaları kapsamında personele verilen maliyet azaltma çalışmaları sürecinin yönetimi, üretim ve yönetim süreçleriyle ilişkili kayıplar, kaizen, üretim performansını arttırma, süreç iyileştirme, TPM, SMED (hızlı tip değişimi), 5S ve diğer yalın üretim araçları, problem tanımlama ve çözme, kök neden analizi, sebep-sonuç analizi eğitimleriyle çalışmalara katılım ve süreklilik sağlanır.

KOBİ Geliştirme, Büyümeyi Sağlama

KOBİ’leri bugünden yarına taşıyan, yöneticilerinin ve/veya yönetim kurulu üyelerinin anlık coşkuları, heyecanları, hırsları değil tanımlanmış büyüme modelleri ve büyümeye dayalı planlı çalışmaları olmalıdır. Yani, büyüme mutlaka planlanmalı ve süreç iyi yönetilmelidir.

Daha Fazla Bilgi

KOBİ’lerin sorunlarını biliyoruz

  • Büyüdükçe sorunların arttığı, kontrolün zayıfladığı düşünülür
  • Her zaman, her konuda, çeşitli sorunlar çıkmaktadır ve çıkması ihtimali hep vardır
  • Yöneticiler şirketin gelişmesi için nelerin yapılması gerektiğini biliyor ama hayata geçiremiyordur
  • Yapılması gerektiğine inanılan önemli birçok konu, değerlendirilmesi gereken birçok fırsat vardır ama birçok nedenden dolayı bir yerden başlanamamaktadır.
  • Görevler ve sorumluluklar net değildir, ortada kalan, yapılmayan işler hep olur
  • Kayıpların olduğu bilinir ancak bunlarla ilgilenecek kişi ve zaman bulunamaz
  • Çok önemli fikirler, iş fırsatları, projeler olmasına rağmen günübirlik işler bunları düşünmeye, üzerinde çalışılmasına izin vermemektedir
  • ‘‘Şirket büyüdükçe yük artar’’ diye düşünülür
  • Aile şirketlerinde, belirtilenlere ek olarak, aile ilişkileri ile iş ilişkileri birbirine karışmış durumdadır.

Değişim Akademi, KOBİ’lerde, büyümeye dayalı bir vizyon belirleme, kurumsal işleyişin gereklerini yapma, büyümeyi planlama ve bu planı hayata geçirip hedeflenen büyümeyi sağlama konusunda yönetim danışmanlığı yapmakta ve böylelikle KOBİ’lerin sağlıklı bir şekilde büyümesini sağlamaktadır.

 

Yapılan çalışmanın ana aşamaları şunlardır:

  • Büyüme ve gelişme fırsatlarının belirlenmesi
  • İşletmenin vizyon, amaç, hedef ve stratejilerinin belirginleştirilmesi
  • Orta ve uzun vadeli amaçlara yönelik iş planının hazırlanması
  • Kurumsal işleyişin altyapısının güçlendirilmesi, sistemin işleyişinin ve ortaya çıkardığı sonuçların izlenmesi
  • Organizasyona yönelik çalışmaların yapılması ve kadro eksiklerinin tamamlanması
  • Performansın ölçülebilmesine yönelik çalışmaların yapılması
  • Yazılım gereksinimine yönelik çalışmalar
  • İş planına uygun olarak çalışmaların yürütülmesi
Kurumsal Performansı Arttırma (Kurumsal Gelişim) Danışmanlığı

Performans ölçme, izleme, arttırma çalışmaları şirketlerde rutin olarak yürütülen faaliyetler arasına sokulmalıdır. Kurumsal Performansı Arttırma çalışması tüm işletmelerde yürütülebilen, kuruluşun veya Değişim Akademi’nin dile getirdiği somut sonuçlara yönelik yapılan entegre bir çalışmadır. Bu kapsamdaki projelerde amaç, ölçülebilir sonuçlar elde etmek ve bu çalışmalara süreklilik kazandırmaktır.

Projenin kapsamında, detayları kendi başlıkları altında belirtilmiş olan, aşağıdaki çalışmalar yer alır:

Daha Fazla Bilgi

Ne durumdasınız? (mevcut durum tespiti)

Mevcut durum analizi çalışması yaparak ne durumda olduğunuzu, sorunlu veya geliştirmeye ihtiyaç duyan yanlarınızı tespit edebilir ve böylelikle işletmenizin “iyileştirme öncelikli” konularını açığa çıkarmanıza yardımcı olabiliriz.  

Nereye gitmek, hangi sonuçlara ulaşmak istiyorsunuz? (vizyon ve amaç belirleme)

Mevcut durum analizi çalışmasından elde edilen sonuçları da dikkate alarak işletmeniz için bir “vizyon belirleme” çalışması yaparak ulaşmak istediğiniz sonuçları belirlemenizi sağlıyoruz.

Oraya nasıl gitmeli, neler yapmalısınız? (yapılacakları belirleme)

Olmak istediğiniz yere varabilmeniz ve elde etmek istediğiniz sonuçlara ulaşmanız için yapmanız gerekenleri belirlemenize yardımcı oluyoruz. Sahip olduğumuz bilgi ve deneyim birikimi bunların doğru bir şekilde belirlenmesi konusunda size yardımcı olacaktır.

Yol haritasınız ne olmalı? (planlama)

Belirlediğiniz sonuçları elde edebilmek için yapılacakların bir iş planına yerleştirilmesi ve yol haritasının belirlenmesi konusunda deneyimlerimiz size yardımcı olacaktır.

Nasıl yapacaksınız? (sistem kurma ve diğer uygulamaları yapma)

Deneyimlerimiz, deneme-yanılma ile sonuç almaya çalışmanıza gerek kalmadan belirlediğiniz sonuçlara ulaşmanızı sağlayacaktır.  Bu kapsamda “yönetim mühendisliği” çalışmaları ile yönetim sisteminin eksiklerini gideriyoruz, organizasyon şemasına ve görev tanımlarına yönelik çalışmaları yapıyoruz, kadro eksiklerini gideriyor ve gerekli olan eğitimleri veriyoruz, kurulan sistemi işletip performans ölçümleri yapıyoruz, ve vizyon ve amaçlar doğrultusunda iyileşmeyi, gelişmeyi, büyümeyi sağlamaya yönelik çalışmaları yapıyoruz.

Personel ihtiyacını karşılama desteği

Aradığı nitelikli işgücünü bulmakta zorluk çeken, işgücü devir oranı yüksek olan, işgücü temin süreci uzun ve maliyetli olan şirketlere destek oluyoruz. Şirketlerin, değişim akademi’nin her işletme için geçerli olan asgari eğitimlerini almış kişileri işe almaları, yeni personelden daha kısa sürede fayda sağlayabilmelerine olanak sağlayacaktır.

 

  • değişim akademi’nin eğitimlerini alan kişiler ‘‘seçkin kişiler havuzu’’na dahil edilir.
  • Şirketin personel konusundaki talebi dikkate alınarak değişim akademi tarafından ‘‘seçkin kişiler havuzu’’ndaki kişiler arasından en uygun adaylar belirlenir.
  • Şirketin talebi doğrultusunda adaylarla görüşmeler yapılır, en uygun adaylar seçilip bu kişiler şirketle buluşturulur.
  • Şirket tarafından uygun görülen adaya, kendisine verilecek görev ve sorumluluklar dikkate alınarak, gerekli olan ek eğitimler değişim akademi tarafından verilir.

SİZİ ARAYALIM