Ekipman Yönetimi

Ekipman Yönetimi hakkında: Ekipman Yönetimi, ekipmanın alım fikrinin ortaya çıkmasından ekipmanın elden çıkartılmasına kadar olan süreçte yer alan faaliyetlerin, ekipmanın ömür maliyetinin azaltılmasına yönelik olarak yönetilmesidir.

Ne kazanılır: bu eğitimde katılımcılar, ekipmanın alım fikrinin ortaya çıkmasından ekipmanın elden çıkartılmasına kadar olan süreçte, bir ekipmana yönelik olarak neler yapılması gerektiği konusunda ve sürecin her bir aşamasında dikkat edilmesi gereken önemli hususlar konusunda bilgi alır

Katılımcı profili: fabrika müdürleri, üretim, bakım, planlama, yatırım ve mühendislik birimi yöneticileri

Eğitimi alması önerilen şirket profili: makine yoğun tüm işletmeler

Eğitimin içeriği:

  • Ekipman ömür maliyeti nedir, nasıl oluşur
  • Ekipmanlarla ilgili faaliyetlere ilişkin detaylar
  • Makine alma fikrinin değerlendirilmesi
  • Makine alımı için hazırlık çalışmaları ve satınalma süreci
  • Ekipmanın imalat aşaması
  • Operatör ve bakım personelinin eğitimi
  • Montaj çalışmaları
  • Teknik kontrol ve üretim onayı verilmesi
  • Gerçek şartlarda izleme (commissioning)
  • Bakım
  • Geliştirme
  • Sökme ve elden çıkarma

 

Yöntem: eğitimde sürecin yönetilmesine yönelik dokümanlardan örnekler gösterilir